نشریه نگاری

پایگاه اطلاع رسانی و آموزشی نشریات بسیج دانشجویی خراسان رضوی

نشریه نگاری

پایگاه اطلاع رسانی و آموزشی نشریات بسیج دانشجویی خراسان رضوی

آخرین نظرات
وبلاگ های دانشجویی

یک یادداشت نویس خوب باید..

دوشنبه, ۴ فروردين ۱۳۹۳، ۰۴:۵۵ ب.ظ
در نشریات دانشجویی چیزی که بیش از همه به چشم میخورد، یادداشت هست. آن هم از نوع تحلیلی. دلیل هم این است که اغلب نشریات دانشجویی اهل تحلیل مسائل هستند و این همان چیزی است که رهبر انقلاب هم از دانشجویان و نشریات دانشجویی خواستار است. اما مسئله این است که باید دانست مقاله چیست و چگونه باید آن را به رشته تحریر درآورد.
یادداشت تحلیلی است که فرد نگاه خودش را از واقعه یا رویدادی به مخاطب عرضه میکند. واقعه یا رویداد همان خبر هستند و این یعنی اگر بخواهیم یادداشت بنویسیم، باید کمی از خبر فراتر رویم. در دنیای واقع هم همین است. خبر بلافاصله توسط خبرگزاری ها و مراجع دیگر منعکس میشود، اما این روزنامه ها هستند که فردای آن روز یادداشتی پیرامون خبر به مخاطبان عرضه میکنند و این یعنی همان یک قدم بعد از خبر.
در نشریات دانشجویی نیز مانند روزنامه ها به دلایل تقریبا مشابه، یادداشت از اهمیت خاصی برخوردار است. اما برای اینکه بتوان یادداشت های خوب و پرمغزی داشت و در نتیجه نشریه خوبی منتشر کرد، لازم است از یادداشت نویس خوب هم بهره گرفت. یادداشت نویس خوب در درجه اول باید بتواند خبر بنویسد. چون یادداشت نویسی یک قدم بعد از خبر است و در حقیقت موضع گیری نسبت آن. نویسنده وقتی میتواند این کار را درست انجام دهد که با تمام زوایای خبر آشنا باشد.

نویسنده: امین جوانشیر
  • کانون نشریات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی