نشریه نگاری

پایگاه اطلاع رسانی و آموزشی نشریات بسیج دانشجویی خراسان رضوی

نشریه نگاری

پایگاه اطلاع رسانی و آموزشی نشریات بسیج دانشجویی خراسان رضوی

آخرین نظرات
وبلاگ های دانشجویی

تأثیرگذاری در نشریات دانشجویی

سه شنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۳، ۰۸:۴۷ ق.ظ
کار در نشریات دانشجویی بیشتر شبیه به روزنامه نگاری است. چون در آن ها به دلیل بازه های زمانی چاپ، خبر دسته اول جایی ندارد. یک راه این است که نشریات خود به تولید خبر در محیط دانشجویی و دانشگاهی بپردازند و راه دیگر و مکمل و مهم این است که به نشریه با ویژگی های یک روزنامه نگریسته شود.
روزنامه نگاری نوعی قصه گویی هدفمند است که باید با شیوه ای خاص و جذاب نگاشته شود. در عین حال باید کاری بیش از جذب مخاطب و یا فهرست کردن مطالب مهم انجام داد. باید میان چیزی که خوانندگان می‌خواهند با چیزی که انتظارش را ندارند اما به آن نیازمندند، ارتباط برقرار کرد. به عبارت دیگر باید تلاش کرد تا مطالب مهم، جذاب و مربوط به موضوع باشد.
برای اینکه بدانید مطلبتان چقدر تأثیرگذار بوده است، باید بدانید نظر چه تعداد مخاطب را به خود جلب کرده است. این شروعی است برای تغییر در ساختار و نگارش مطالب کم مخاطب. باید تحقیق کنید که چه مطلبی و در چه فرمی برای مخاطبان ارزشمندتر است.

نویسنده: امین جوانشیر / ترجمه: امید جهانشاهی / منبع: وبلاگ بلوچ ارتباط
  • کانون نشریات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی