نشریه نگاری

پایگاه اطلاع رسانی و آموزشی نشریات بسیج دانشجویی خراسان رضوی

نشریه نگاری

پایگاه اطلاع رسانی و آموزشی نشریات بسیج دانشجویی خراسان رضوی

آخرین نظرات
وبلاگ های دانشجویی

قدم اول را محکم بردارید

سه شنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۳، ۰۴:۵۷ ب.ظ

این را صرفا برای آن هایی میگویم که در دانشگاه شان نشریه ندارند. فرض هم میکنیم که به لزوم داشتن نشریه در دانشگاه واقف هستند و تصمیم جدی گرفته اند که نشریه ای را راه اندازی کنند. همانطور که مشخص است، کار نشریه یک کار تیمی است و نمیشود یک نفری یا دو نفری نشریه منتشر کرد. باید تیمی داشته باشید که کارها را با هم انجام دهید.

تشکیل این تیم که اولین قدم برای انتشار یک نشریه است، از این جهت مهم است که میتواند انتشار شماره های بعد نشریه تان را هم تضمین کند. در محیط دانشگاه دانشجویان بسیاری هستند که به نوشتن علاقه دارند و ذوق نویسندگیشان هم خاک میخورد. اول از همه باید این ها را شناسایی کنید. سعی کنید افرادی را انتخاب کنید که علاقه، ذوق، پشتکار و شوق یادگیری داشته باشند. یک مسابقه یا چند مسابقه میتواند راه گشا باشد. مسابقه وبلاگ نویسی، خاطره نویسی، داستان نویسی، پیامک نویسی و ... . از آگهی برای دعوت به همکاری هم غافل نشوید.

چند نفری را که جمع کردید، باید تیمتان را سروسامان دهید و به اصطلاح کارتان را تشکیلاتی کنید. به هر کدام از افرادی که دعوت کرده اید، مسئولیتی بدهید. شما در درجه اول به سردبیر، دبیرتحریریه، مدیراجرایی، صفحه آرا و هیئت تحریریه نیاز دارید و در مرحله بعد اگر برای اینکه کارتان حرفه ای تر بشود، به معاون سردبیر، دبیران سرویس ها، مدیرهنری، روابط عمومی، ناظر چاپ و توزیع هم نیاز خواهید داشت.



  • کانون نشریات

چارت تشکیلاتی

مدیریت نشریات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی