نشریه نگاری

پایگاه اطلاع رسانی و آموزشی نشریات بسیج دانشجویی خراسان رضوی

نشریه نگاری

پایگاه اطلاع رسانی و آموزشی نشریات بسیج دانشجویی خراسان رضوی

آخرین نظرات
وبلاگ های دانشجویی

لید

دوشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۴۶ ب.ظ
در نگارش خبر و گزارش، نکته ای که مهم است، ترغیب مخاطب به خواندن مطلب است. لید همان چیزی است که میتواند در این زمینه به شما کمک شایانی کند.

نوشتن لید یا مقدمه خبر یا شروع خوب یک مطلب خبری به گیرایی و جذابیت آن کمک می‌ کندو باعث می‌شود خواننده حس کند با خبری جامع و کامل روبروست و به خواندن ادامه دهد. لید یا مقدمه خبر یا گزارش باید حاوی موضوع اصلی آن باشد.

یک تکنیک ساده که بیشتر در گفت‌وگو های دوستانه از آن استفاده می‌شود به ما کمک می‌کند موضوع و تم اصلی خبر را بشناسیم .برای مثال اگر دوستی از ما بپرسد "خبر یا مطلب تو درباره چیست؟" پاسخی که دریک جمله به او می‌دهیم، همان موضوع اصلی یا لید خبر است.

بعد از خواندن لید مخاطب یک تصمیم اساسی می‌گیرد. اینکه "آیا باید به خواندن ادامه دهد؟" یا "به سراغ خبر دیگری برود."

دونالد میوری می‌گوید، سه ثانیه تمام زمانی است که خواننده تصمیم می‌گیرد به خواندن خبر ادامه دهد یا آن که به سراغ خبر دیگری رود. پس شما تنها 3 ثانیه وقت دارید که توجه خواننده را بر انگیزید و او را ترغیب به خواندن خبر کنید یا تحت تاثیر قرار دهید.


* روزنامه نگاری - فروزان عبدالوهابی



  • کانون نشریات

لید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی