نشریه نگاری

پایگاه اطلاع رسانی و آموزشی نشریات بسیج دانشجویی خراسان رضوی

نشریه نگاری

پایگاه اطلاع رسانی و آموزشی نشریات بسیج دانشجویی خراسان رضوی

آخرین نظرات
وبلاگ های دانشجویی

پیچ و خم های مصاحبه (1)

چهارشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۴:۳۳ ب.ظ
معتقدم مصاحبه یک مسابقه است. یک مصاحبه کننده باید بتواند در هر شرایطی مصاحبه را به نفع خودش به پایان برساند. گاهی پیش می آید که مصاحبه کننده در مصاحبه با مسائل و مشکلاتی مواجه میشود که میتواند باعث شود که نتیجه را کامل به حریف واگذار کند. یکی از این موارد زمانی است که منبع خبر یا مصاحبه شونده، خواهان این است که قبل از چاپ آن را ببیند. در این حالت اجازه ندهید قبل از این که خبر یا مصاحبه منتشر می‌شود منبع‌تان آن را بخواند. اما می‌توانید ‏نقل قول‌هایی را که از قول آن شخص در خبر یا مصاحبه تان استفاده کرده‌اید برایش بخوانید تا ‏مطمئن شود نقل قول‌ها صحیح است.

بعضی وقت‌ها ممکن است یک منبع خبرساز تنها ‏در صورتی موافقت کند به شما وقت مصاحبه بدهد که نقل قول‌هایش را قبل از انتشار ‏بخواند. سعی کنید تا جایی که امکان دارد در مقابل این خواسته مقاومت کنید. ضبط ‏مصاحبه و یادداشت برداری دقیق باعث می‌شود دیگر نیازی به این کار نباشد. اگر ‏مجبور به این کار شدید، این موضوع را روشن کنید که حاضر نیستید محتوای یک نقل ‏قول را تغییر بدهید تا به خواسته آن شخص خبرساز نزدیک بشود. در ضمن، حتما ‏مهلتی تعیین کنید تا منبع اصطلاحا «روی خبرتان ننشیند.»

می‌توانید روی ‏این موضوع با منبع توافق کنید که یک نقل قول را به لحاظ ساختار زبانی ویرایش کنید، به خصوص وقتی منبع خبر هم زبان شما نباشد. اما اجازه ندارید معنای یک ‏نقل قول را تغییر بدهید.

اگر شخص خبرساز از شما خواست تا بخش عمده‌ای از ‏اطلاعات را حذف کنید، نقل قول او را به طور کامل از خبرتان حذف کنید و اگر ‏می‌توانید حتی از خیر آن مصاحبه بگذرید و کل گفته‌های او را منتشر نکنید.‏


* منبع: وبلاگ بلوچ ارتباط

  • کانون نشریات

مصاحبه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی