نشریه نگاری

پایگاه اطلاع رسانی و آموزشی نشریات بسیج دانشجویی خراسان رضوی

نشریه نگاری

پایگاه اطلاع رسانی و آموزشی نشریات بسیج دانشجویی خراسان رضوی

آخرین نظرات
وبلاگ های دانشجویی

هیئت تحریریه (1)

چهارشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۷:۲۰ ب.ظ

همانطور که میدانید هیئت تحریریه مسئول آماده سازی محتوای نشریه است. اما باید بدانیم هیئت تحریریه بخش مهمی از تشکیلات یک نشریه را دربرمیگیرد. به طوری که ضعف و قوت این هیئت میتواند در نهایت بر اجرای سیاست هایی که مدیرمسئول و سردبیر در تلاش برای آن هستند تأثیرگذار باشد. به طور کلی باید گفت قدرت و توانایی یک نشریه در هیئت تحریریه آن نهفته است.

هیئت تحریریه خود از بخش هایی تشکیل میشود:

دبیر تحریریه:

هرچند در بیشتر نشریات دانشجویی چنین جایگاهی وجود ندارد، اما وجود یک دبیر تحریریه به نظر من امری لازم و ضروری است. حداقل از این جهت که کلی کار بر روی دوش سردبیر انباشته نمی شود و او به جای اضافه شدن وظایف دبیرتحریریه به وظایفش، کار خودش را میکند. و در کل باید گفت وجود دبیر تحریریه خیلی از مشکلات را میتواند حل کند.

وظایف دبیر تحریریه:

1- رئیس هیئت تحریریه و مجری سردبیر

2- ایجاد هماهنگی بین برنامه ها و سیاست گذاری های مدیران نشریه و هیئت تحریریه

3- پیگیری مطالبی که قرار است اعضای تحریریه آن ها را آماده کنند. این مطالب باید مطابق همان چیزی که قبلا مصوب شده و طبق همان زمان بندی آماده شود.

4- پیاده سازی برنامه های سردبیر

5- بررسی کیفی مطالب سرویس های مختلف نشریه

نکته: لازم است دبیرتحریریه از مهارت های خاص نشریه نگاری برخوردار باشد و یا حداقل آشنایی را داشته باشد. عدم مهارت در این حوزه باعث خواهد شد سرویس های مختلف مطالبی را جمع آوری کنند که با روح کلی و اهداف نشریه سازگار نباشد و از طرفی کیفیت مطلوب را هم از بعد فنی نداشته باشد. باید دانست که اگر در اجرای یک نشریه ضعیف عمل شود، اصلی ترین بخش قصور از جانب دبیر تحریریه است.


منبع: دانستنی های یک نشریه دانشجویی - کانون نشریات بسیج دانشجویی استان فارس

  • کانون نشریات

نظرات  (۱)

  • منصوره محمودی
  • خیلی علاقه مندم مدیر تحریریه باشم . حداقل اجازه نمی دهم همکارم کلمه ی واجد شرایط را بنویسد واجب شرایط و ابروی همه همکاران ادب پرور و باسواد مجله را فقط با یک حرف فارسی  برای پیدا کردن مدیر جدید ، این طوری به باد فنا بدهد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی