سوتیتر و میانتیتر
بیشتر در اخبار طولانی کاربرد دارند، وقتی حجم خبری زیاد میشود، میان تیترها نقش پاگرد پلههای یک ساختمان را ایفا میکنند، مطلبی که نصف یک صفحه روزنامه را پوشانده بدون میانتیتر شبیه پلههای یک ساختمان 6 طبقه است که در یک ردیف شما را مستقیم به طبقه ششم میبرد، تصویر این پلهها برای کسی که قرار است آن را طی کند، دهشتناک است؛ پاگردهای تنفسی(درخبرطولانی همان میانتیترها) بدون آنکه مقصد نهایی، شما را به وحشت اندازد، مسیر را برای مخاطب پذیرفتنی میکند.
ضمنا خبر را طبقه بندی و موضوع بندی میکند. مخاطب اگر نخواهد همه خبر ما را بخواند، میتواند با توجه به موضوع میانتیتر، مطلب مورد نظر خودش را انتخاب ومطالعه کند و از بقیه خبر بگذرد.
اما سوتیترها در اخبار نسبتا طولانی چند کاربرد دارند. نکات مهم خبر را برجسته می کنند، مثل اقلامی که یک فروشنده از میان دهها کالای داخل مغازهاش چینش میکند و در ویترین مغازه اش برای جذب مشتری به نمایش میگذارد. دیگر اینکه در صفحهآرایی به زیبا شدن صفحه - با هدف باز هم جذب مخاطب - کمک میکند.
منبع: همشهری