نشریه نگاری

پایگاه اطلاع رسانی و آموزشی نشریات بسیج دانشجویی خراسان رضوی

نشریه نگاری

پایگاه اطلاع رسانی و آموزشی نشریات بسیج دانشجویی خراسان رضوی

آخرین نظرات
وبلاگ های دانشجویی

معماری مطالب

دوشنبه, ۷ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۱۵ ب.ظ

معماری مطالب و این که چه مطلبی در چه قسمتی آورده شود یکی از مباحث مهم است.

ایده‌ فرد شدن ستون‌ها، میتواند کمک کننده تر باشد.

اجزاء و المان‌های متنوع و نوع خاصی از چینش‌ها میتواند شخصیت هر نشریه را نشان دهد. مثلاً نیم دایره‌هایی که سوتیتر و شماره صفحه‌ها داخل آن می‌آید و رنگ بالای کادر، جزئیاتی هستند که به یک نشریه شخصیت می‌دهند. یا اشکال L مانند در گوشه تمام صفحات یک نشریه که استفاده‌های مختلفی هم از آن می‌شود. مثلاً در برخی صفحات میتواند بالای تیتر قرار بگیرد و در صفحه‌های بعدی دوباره به جای خودش باز گردد. وقتی المان‌ها تکرار شوند، قطعاً مخاطب یادش می‌ماند که قطع، سوتیتر، تیتر و سرفصل‌های فلان نشریه به چه شکلی است و دیگر لازم نیست پایین صفحه را بخواند تا متوجه شود نام نشریه چیست؟

معماری مطالب، نشریه را معرفی می‏کند. صفحه‌آرایی مجله معرف شخصیت آن نیست بلکه معماری، هویت و شخصیت اصلی مجله را نشان می‌دهد.

تعداد گرافیست و صفحه آرا در نشریات مختلف متفاوت است. برای نشریات دانشجویی بهتر است هر نشریه یک صفحه‌آرا و یک گرافیست داشته باشد. گرافیستی که در حقیقت با تمامی اصول گرافیک مطبوعاتی آشناست. البته این تعداد برای نشریات حرفه ای بیشتر است.

تحریریه در کنار مدیر هنری و صفحه‌آرا، نشریه را مدیریت می‌کند و قبل از نهایی شدن کار، از ماکت پرینت می‌گیرند و اصلاحات لازم را انجام می‌دهند تا ساختارهای تعریف شده به هم نریزد.


منبع: همشهری

 

  • کانون نشریات

گرافیک مطبوعاتی

گرید نشریه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی