تیتر در نشریات
چهارشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۳، ۰۶:۵۰ ب.ظ
تیتر باید مثل عکس تصویر ایجاد کند.
یک تیتر اگر اصولی و باعلم به ویژگی های مخاطب شناسی و متناسب با موضوع انتخاب شود، میتواند حتا بسیاری از مخاطبین بی تفاوت نشریات را جذب کند و منجر به مطالعه مطلب از سوی آنان شود.
به همین دلیل نشریات برای تیترنویسی ارج و قرب ویژه ای قائلند.
جالب است بدانید در کشورهای غربی و رسانه های حرفه ای، گاها روزنامه نگارانی استخدام و جذب میشوند که مهمترین هنر و وظیفه آنان عنوان نویسی و کار روی تیتر است.
برخی نشریات هم برای تیترهای صفحه اول خود، شورای تیتر تشکیل میدهند. این افراد بین 3 تا 7 نفر بوده و از میان متخصصان، دبیران تحریریه، معاونان سردبیر انتخاب میشوند. سردبیر و مدیرمسئول هم جزو این گروه هستند.