یونیفرم بخشهای نشریه
هر نشریه از چند بخش تشکیل شده است که یک سری از مطالب آنها روتین هستند. مطالب این بخش میتواند گزارش، اخبار و غیره باشد. ساختار این صفحات ثابت است، فقط گاهی با تغییر عکس از یک زاویه به زاویه دیگر کمی عوض میشوند. در یک بخش ثابت، مخاطب به گرافیک آن توجه ندارد. همه اجزا ثابت است؛ فقط متن تخلیه و مطالب جدید جایگزین میشود. اینجا محتوای مطالب مهم هستند.
لازم است برای نشریات و تمام صفحات آن تمپلیت تعریف کنید. جالب است بدانید مجله خانواده همشهری حدود پانزده تمپلیت مشخص دارد. با به کارگیری این روش دیگر مدیر هنری ملزم نیست تمام صفحات را به دقت کنترل کند، زیرا صفحهآرا در تمپلیتی که قبلاً طراحی شده است، مطالب را میچید.
اما در هر مجله مطالب خاصی وجود دارد که در زمان صفحهآرایی باید ایدهپردازی شود. اگر این صفحات به شکل ویژه طراحی نشوند، مخاطب متوجه نمیشود که مجله برای کدام قسمت بیشترین انرژی را صرف کرده است. این دسته از مطالب، آن قسمتی از مجله را تشکیل میدهد که عوامل مجله ترجیح میدهند مخاطب توجه خاصی به آن نشان دهد.
در قانون یونیفرم به گرافیست فرصت داده میشد تا سقف 60 الی 70 درصد یونیفرم این صفحات را به هم بریزد. او فقط کلیترین قاعدهها را حفظ میکند؛ به طوری که یونیفرم اصلی مجله مشخص شود . وقتی خواننده به این صفحات میرسید، متوجه میشود مطالب از ویژگی خاصی برخوردارند.
منبع:همشهری